Karma

I veckan som gick fick jag ett uppdrag, eller jag såg det som ett uppdrag, i verkligheten var en person som bad mig om en tjänst. Jag skulle kunnat säga att det är inte mitt område, eller ännu värre inte svarat på messenger (där jag fick frågan). Nu menar jag inte att jag är guds bästa barn eller självgod på någotvis men jag tycker verkligen inte det är jobbigt att hjälpa en annan människa. Om jag bara kan så vill jag hjälpa, finns det något som värmer mer än att göra någon annan en tjänst. Jag tror inte på mycket, men jag tror på karma eller mer närmare "what comes around goes around". Jag har spenderat mycket tid åt att störa mig på andra och döma andra människor, detta tar alltför mycket energi och någonstans måste man bara släppa tankarna när man tycker att någon annan gjort fel. En klok kollega påminde mig om detta en gång och det sitter kvar. Det är inte så lätt att leva som man lär, det är sjukt svårt att släppa vissa tankar, för mig också. Jag vet inte om det är åldern eller visdomen eller att det ena kommer med det andra som gör att det blir lättare att välja sina tankar.        

  " I en värld där du kan vara vad som helst, var snäll!!!"

Så om någon ber mig om hjälp (inom rimliga gränser) försöker jag lösa det. Den tjänst denna person bad mig om var i mitt fall lätt att lösa och såklart löste jag detta. Och japp det gjorde gott inombords och så fick jag en ljuvlig present, en mössa, inte vilken mössa som helst: 


Ni som är från trakterna eller i kultursvängen vet vilken som skapar dessa mössor,  de är så fina och jag blev så glad för att få denna, passar mig perfekt! HAr sett dessa i fler år men inte tagit mig för att köpa en, men nu har jag en. Jag har en för att jag hjälpte till med en tjänst = win-win 

Alltså var snälla, är du redan det så fortsätt så!  

Det kostar inget att le, säga hej, fråga hur någon mår, öppna en dörr, erbjuda sig bära en kasse eller skotta någons uppfart, frågan är fri och vissa saker smittar tom av sig ; ) 

Kommentarer

Populära inlägg