Mårten Gås o gymmet

 Hur gick det nu med gåsen, eller gässen undrar ni nu säkert nyfiket? Jo det smakade upperligt, något för välstekt om du frågar mig, men smaken var god, såsen fantastisk om jag får säga det själv, en riktig söndagsmåltid, ni vet en sådan man får hos mormor eller farmor med kött, sås, potatis med de självklra tillbehören gelé och kokta morötter! Jag måste säga att det var extra kul att laga något som Viking kommit hem med, jag kan bara tänka mig hur det känns om man tilloch med har fällt sitt eget vilt. Kanske kommer jag dit någon dag, en dag jag har tid att följa med ut på jakt och ro i kroppen att sitta på pass, den som lever får se. 

Just i skrivandets stund har jag landat hemma efter ett pass på gymmet, i Kyrkhult givetvis. känner mig på några övningar starkare än någonsin och på vissa känns det som om tiden stått stilla, ett mål för året är verkligen att utmana mig själv, våga ta i, våga testa nästa vikt, och nästa, och nästa. Kan jag dock erkänna att jag har svårt att pressa mig när jag hela tiden tränar själv, ingen som pushar mer än min egen inre röst, och som ni vet kan det lika gärna ställa till det åt fel håll i bland.  Jag ska alltså bli ett starkare jag fysiskt 2022, då gäller det att hålla mig frisk och skadefri också. 

Jag kan inte sluta tänka på den stackars löparen som dog från Kalmar, 23 år gammal, säkert i sitt livs form, bara dör, hjärtat lägger av pang bom, under en tävling. Vad hände, medfött, kan det bara hända om man tar i för mycket? Har han tränat med en infektion i kroppen tidigare eller  kan hjärtat bara stanna på en som är 23 år och supervältränad? Jag var som bekant rädd för detta med tanke på min förkylning inför sylvesterloppet på nyår, som jag avstod (ni hittar det i några inlägg tillbaka) och så händer detta på just sylvesterloppet. Jag tänkte på det hela min löptur igår, och som vanligt tränar jag ju själv, hade mitt hjärtat stannat mitt under min tur runt sjön i Kyrkhult hade ingen hittat mig på flera timmar, Loke är jättedålig på HLR, jag sa aldrig vilken runda jag skulle jogga till Andreas, samtidigt kan man inte vara rädd för allt hela tiden, då kan jag inte köra till jobbet i morgon heller. Men olyckor är en sak och det här när någon bara knall o fall bara dör är mycket läskigare.  

Kommentarer

Populära inlägg