Lördag! 

Jag älskar lördagar och denna är inget undantag. Idag drog hockey igång för Zeke, så just denna lördag började i ishallen kl 09:00. Det är minst sagt friskt och kyligt att börja dagen i en ishall, nästa gång ska jag komma ihåg kaffe och sittunderlag. 

Efter att blivit nerkyld i hallen var jag samtidigt peppad på att också röra på mig, de är så sjukt duktiga de där små tjejerna o killarna när de kämpar på isen, alla i sin takt. Vissa kämpar med att hålla sig stående och vissa är redan vassa skridskoåkare, är är imponerad av dem alla.

Bytte om och tog på selen på Loke, 10,3 km fick vi ihop. Älskar hösten (tjatar om det, i know) luften är perfekt, temerpaturen lagom och omgivningen vacker - perfekt för löpning. Att jag nu har sällskap på mina turer gör det mycket lättare, dels måste vi ut och dels hjälper han mig hålla tempo. Loke blir duktigare och duktigare, nu kan ha jogga på rätt sida och stannar länk fre och mindre, han är inte rädd för bilar och bryr sig inte om människor vi möter. Vi jobbar fortfarande på hur vi tacklar hundar vi möter och joggar förbi, hästar är också populärt att skälla på. Som sagt 10,3 km senare och jag är super nöjd med  bådas insatts. 

I skrivandet stund sitter jag på bio med Wille och Zeke, Paw patrol, mysigt, men ska jag titta på teckant hade jag personligen föredragit Disney. 

Jag längtar efter semester, att få resa till ett varmt land eller en stor stad, en annan dröm är att åka till polen för att hälsa på en vän. Att få ihop  logistiken att åka iväg med alla är svårt ochplaneringen tar ibland udden av hela upplevelsen, just nu hade till och med en all-inclusive till en ”turistfälla” funkat mer än bra, kanske Tilling med det som hade funkat bäst just nu. 

Vi får se, kanske blir lalandia i Danmark istället vilket kanske inte heller är en dum idé! 

Kommentarer

Populära inlägg