Jakten på likes

Här hemma är det 4 barn som alla är fascinerade av tiktok, det ska filmas trix och det ska jämföras like, på ett sätt är det lite kul då det får dem att samarbeta, röra på sig, vara kreativa och intresserar sig för tekniken. Men å andra sidan tänker jag att det är första steget in i denna värld med jakt på likes. Likes, gilla och dela är inget som jag hade med mig från min barndom, men det har dessa, från, ja oftast första dagen de föds är de online, vare sig de vill det eller inte så är den där bebis bilden upp på FB. Och så fort vi sätter våra digitala avtryck är vi  inne i en värld med algoritmer som triggar olika beteende och känner oss bättre än vår partner.   

Jag är inte bättre jag, Jag ser och följer hur många som läser här varje dag, och få dåligt samvete för jag inte hinner uppdatera oftare, eller nej att jag inte prioriterar att göra ett inlägg oftare, tid har vi alla lika mycket, vi väljer olika bara. Hur som helst jag fascineras över att antalet läsare ökar, jag tycker att mitt liv var mer spännande för några år sedan om man ska se till annorlunda och roliga händelser, nu hinner jag inte lika mycket som jag önskar jag gjorde. 

Idag var det avslutningen för kidsens utomhus träning, ja inte mina kids, mina adepter, de jag är tränare för. Vi avslutade med 2 varv på slingan 4,4km - jisse så grymma de var, de snabbaste gjorde det på under 20 min. Alla fick medaljer, choklad medaljer och sen var det pizza i klubbstugan, hur mysigt? Jag smet dock ner till gymmet när pizzan kom då denna doft är för svår att motstå, att vara i samma rum som 15 st pizzor när jag är på träningsprogram är ingen bra kombo, men jag lyckades, ingen pizza och träningen avklarade Win win. 

Jag älskar få en bra start på veckan, vem gör inte det! Idag var det dock segstartat må jag säga, det tog tid att dra igång dagen, och ja då får man sitta sent på kvällen och fixa det man skulle ha fixat tidigare, så enkelt är det med det. Sen är det så psykologiskt viktigt för mig att få till ett tränings pass på måndagen, det ger mig en bra start.      

Så nu kör vi en riktig bar vecka, utan oro och kaos tack! 

Kommentarer

Populära inlägg