Allt Rullar på!

 Jisses va tiden den springer iväg. 5 månader har jag varit på mitt nya jobb och jag känner mig inte lika ny längre (när slutar det vara nytt?), dock måste jag personligen lära mig inse att det är ok att känna sig som ny. Jag börjar först nu kunna ta del av vissa sammanhang på riktigt, våga eller för den delen kunna räcka upp handen och känna mig insatt, tiden innan är att lyssna av och känna in, hitta min roll. Jag börjar lära känna folk och dess sammanhang och som sagt äntligen börjar jag känna mig bekväm med att uttrycka vad jag känner och tycker - härligt! 

Alla i familjen är friska och krya (peppar peppar) och ärligt talat så behövs det inte mer. Det mesta annat  i livet flyter också på som det ska, Mitt kost -& träningsprogram med online pt, flyter på, det är maten som är det svåra för mig, att äta nyttigt är svårare än man kan tro, mer ur vanor än kunskap såklart, jag älskar äta ute och fira med fika, men jag sköter mig! Jag har nu gått ner 7,5 kg vilket jag ändå är galet nöjd med på 2 månader. 

Husbygge, styrelseuppdrag, OCR-bana, barnens idrotts aktiviteter ja det går sin gilla gång. Jag kan känna att jag behöver något att se fram emot, en resa. Jag ska för första gången vara ledig lte på Höstlovet med barnen, längtar faktiskt. Jag kan känna att jag sprungit lite för fort nu sista året, att byta jobb utan att ta paus emellan var inte optimalt, att sen inte ha osammanhängande sommar semester, utan hoppa rätt in i hetluften med drift på ett för mig helt nytt ställe, var med facit i hand inte så genomtänkt. Min hjärna behöver vila från brus, ska se vad vi kan hitta på. v 44 Zekes önskemål var Vattenpalatset Kaskad i Tingsryd, inte för jag hade tänkt Hawaii men kanske något lite mer mitt i mellan. 


   

Kommentarer

Populära inlägg