Blev inte VD

 Att jag inte fick tjänsten som VD för Olofströms näringslivs bolag är fortfarande något som jag närmast kan likna vid att ha en mygga i ett mörkt sovrum - ingen större sak, jag kan leva med det men fruktansvärt störigt! 

Hela den "resan" har gått från att vara först positivt för självförtroendet, jag kom ju bland de 5 bästa och var av dem ensam kvinna, sen knäckande då jag inte kom vidare efter det för att nu i efterhand vara en riktig energi vitamin. Jag fått så många positiva kommentarer både från de som tycker det är kanon att jag är kvar där jag är, på Kronolaxfisket, men också de som delgivit mig deras support och "hoppas du får det"  heja rop. Igår fick jag till och med ett grattis till nya tjänsten "men jag fick det inte" - "nehe, det var jag säker på" - "mmm jag också"! 

Jag har nog ett av Sveriges bästa jobb som det är just nu, utvecklande, utmanande och roligt. Jag får vara med om saker jag aldrig kunde tänka mig. Jag har varit på middag på slottet, bluns på berns, fått ta emot priser och nomineringar, träffat prinsar och prinsessor, ambassadörer och landshövdingar. Jag har fått uppfylla människor drömmar och sista önskningar i livet. Jag får vara med när det stormar och blåser runt huvudet, blivit stämd och anmäld men också när det blåser medvind!  "Men om du har så bra jobb varför sökte du nytt?"  undrar du säkert då. Jo för så fungerar min hjärna vet du, aldrig helt nöjd, ständigt sökande efter nya utmaningar att fylla ekorrehjulet med, jag önskar att det vore annorlunda och jag har försökt att bara sitta ner i båten, men det går inte, jag måste ro, lite på en sida, lite på den andra, kanske testa gunga eller snurrar runt.  




Kommentarer

Populära inlägg