All in - det kostar!

Jag har blivit helt såld på det här med padel, helst hade jag vilja spela varje dag. Jag drömmer om padel!

Jag har köpt allt jag kan tänkas behöva, skor, rack, bollar, pannband, shorts, you name it -I got it! Och vad tror ni händer nu då ? jo jag har överansträngt mitt knä så det är helt svullet och vätskefyllt, vila är ett faktum. Jag har haft ont i två veckor nu, men lyckats ignorera det genom tigerbalsam och knäskydd när jag spelar, för jag har givetvis fortsatt spela. Igår svullnade hela mitt ben upp, och nu har jag boka tid hos sjukvården. Jag hoppas de säger att det är en veckas vila och sen är det över, kanske en omgång inflammationshämmande preparat och thats it!   

Jag kan inte fatta vad det är jag har gjort för att knät ska bli så här, är det att jag kastat mer än vanligt nu i höst? 3 castorama har jag hunnit med. Eller är det för mycket padel med otränade rörelser. Eller har jag stått fel i hela mitt liv så mina leder är helt utslitna ? jag har på senare år fått reda på att jag står för rakt med knäna, alltså att de buktar nästan bakåt när jag står upp i stället för en lätt böjning. Eller kanske jag nu får sota för alla år som jag inte stretchat ordentligt ? Har jag likt min man fått in farliga baciller i knät ? och i så fall hur då ? kanske Covid-19 - nej det där sista är uteslutet, ingen har covid-19 med symptomet; svullet knä (eller?) 

Det som är jobbigt efter det att jag måste vila, inte spela padel är att det är Castorama på lördag. Castorama innebär att alla gör alla kastgrenarna i friidrott, Kula, spjut, diskus och slägga - i den ordningen, vara två av dem behöver jag mitt högerknä för att lyckas rotera och få iväg redskapet! Det är en klassisk tävling som inte på något sätt är viktig men ack så rolig. 

Attans! 



Kommentarer

Populära inlägg