Planering och "tänk om...."

23 januari redan, februari snart här, tiden går och det är ganska skönt, alternativet är inte lockande. Det är mycket planering nu, premiär, kalas, fest,gala, resor, jobb och så mitt i detta en begravning, planera en begravning är inte kul alls, men det måste göras och snart är det dags- fy! Allt har kommit av sig lite, motivationen till träning exempelvis och som resultat av det får jag super ångest, finns ingen bättre terapi än att träna, har iof aldrig provat annan metod. 

Mandelman på tv, undrar om det är så harmoniskt som det verkar att vara självförsörjande bonde, tänk om man fick testa för ett år, eller halvår eller kanske en månad under sommaren, tänk om,,, jag har många "tänk om" i mitt liv, tänk om jag fick bo i New York igen? Tänk om jag fick äga den där herrgården med rondell och allé någongång, tänk om jag fick känna smak av en vinst i slägga igen, tänk om jag kunde starta eget, tänk om jag kunde lära mig dreja, blåsa glas eller sy, tänk om jag kunde måla, ha en egen pysselbod, tänk om jag kunde föreläsa, lära mig ett nytt språk, Vet ni vad det galna är ? Jo - att alla mina "tänk om" är genomförbara, i mitt fall är det så att jag vet inte vad jag vill mest och då heller inte vad jag ska ge 100% på  (har några till men de håller jag för mig själv)

Att det har skett något tragiskt får mig att tänka, ja mer än vanligt, på vad som är viktigt, och hur vet man det ? Bus enkelt tror jag, alla vet det men långt ifrån alla vet hur de ska uppfylla dem och verkställa dem, gå från ord till handling är svårt för många - gå med vanan, som man alltid gjort eller flyta med strömmen är lättare och alla är vi lata till naturen. Lata tänker ni!?! Ja nu menar jag inte lata med att springa, träna, jobba eller så men lata i att ta tag i sin egen tillvaro - mycket enklare att focusera på andras liv och gnälla lite. 


Nej ska vi ta tag i våra liv ?
På måndag ? 
Gör som ni vill, var snälla bara! 




Kommentarer

Populära inlägg