Intensivt !

Ja intensiv är kanske ett ord andra skulle använda för att beskriva vår vardag och familj, men denna helg är det en helt annan innebörd, Andreas pappa ligger på intensiven och det stället allt annat än kul! Visst är det på sätt och vis bra att han är där för jisses vilken koll de har, sjuksköterskorna gör ett fantastisk jobb, beundrar och har respekt för deras yrke! På intensiven lämnar de inte rummet, de kollar på allt vad de gäller den som är inlagd samtidigt som de tar hand om anhöriga som visstas där. Men för oss som inte är så van vid sjukhus miljö är det lite överväldigande, sladdar, ljudet, allvaret i situationen går inte att ta miste på när man går innanför dörrarna på intensiven. Zeke tyckte det var läskigt och det tog nog en tinne innan han började prata, han hade köpt godis med sig till farfar och lite till sig själv också. Zeke kunde inte säga sjukhus så han sa att farfar var hos tandläkaren! Vi får lita på läkarna och hoppas på en förbättring snabbt. 

Jag gillar inte sjukhus, återigen har det inget med de som jobbar där att göra de är fantastiska!, jag har bara dåliga minnen från sjukhus, min kännsla är att man föds och dör där. Det är oftast kallt, opersonligt, dåliga nyheter och omysig. 

Det här med att jag beundrar sjuksköterskor har jag gjort sedan jag fött barn, vilket coolt jobb, ingen dag den andra lik och deras jobb är att hjälpa människor, härligt! Jag förstår baksidan av jobbet, lämna tråkiga besked, stressigt  och dålig lön, vi måste ju få upp statusen på detta fantastiska yrke, hylla de som jobbar påverka politiker och få fler att söka utbildningen. 

Kommentarer

Populära inlägg