2018

Då är 2017 enbart ett minne! Jisses va läskigt att tänka så, om än sant, tänk allt man kämpat med, alla bekymmer jag tror mig haft, det är ju faktiskt bortkastad tid med facit I hand. Förra nyår skrev jag om vad jag önskade mig för andra (eller var det två år sedan?) det var bebisar, bröllop, hälsa och glädje för dem i linnomgivning. Jag undrar hur många av mina vänner som tog sig tiden att önska något åt mig? Kanske alla? Kanske därför det flyter på och jag får vara frisk. 
Ärligt så är det en ynnest att få vara frisk och att min omgivning får vara det. 

Jag skulle vilja se mer av min släkt 2018, blev påmind om det idag då jag sprang på en av pappas kusiner. Hon påminde mig om min farmor och sa att hon önskade hon levde och kunde fått se och uppleva allt som händer i våra liv, fick då tårar i ögonen då jag gärna hade delat mitt liv med just min farmor (och mormor med för den delen). Kanske är läge att styra ihop ett hejdundrandes släktkalas ? 



Avslutade året på ett bra sätt, såg bror springa sylvesterloppet som en gasel, ett bra träningspass, godmat och sällskap med de närmaste, barnen nöjda och jag är nöjd. 


Jag skulle dock vara duktig och skicka i väg en sådan luftballong/ rislampa istället för raketer, det gör jag aldrig om, livrädd för att hela skogen ska brinna ner, vi får se i morgon. 


2018, here We come! 
(Jag är nu alltid  beredd på mothugg och konflikter så jag säger också : Bring it on!) 


Kommentarer

Populära inlägg