10

Har hänt mycket detta nya året, och jag kan inte bestämma mig om det "bara" gått tio dagar eller "redan" gått tio dagar. Jag har varit med om saker jag aldrig tidigare upplevt och det sker saker ingen nu levande har upplevt! Spännande? Trist att jag inte kan gå in på detaljer va ? Kan inte, vill inte och orkar inte! 


Jag har i vanlig ordning inga löften, en klok man berättade för mig att man ska se det som nyårsmöjligheter och inte nyårslöften, tänk att vi fått ett blankt år där det är upp till oss att fylla innehållet, vilka möjligheter det finns. I mitt huvud har jag massor med möjligheter jag erbjuder mig själv. Jag har inga vikt eller tränings krav, ändå har jag tränat 6 gånger detta året, bra start. 

Min stora pojk är utomlands, han upptäcker världen, en riktigt om än ofrivillig globetrotter, han har minnen, kännslor, dofter, platser och händelser han kommer bära med sig hela livet. Min minsta är helt unik han också, precis som oss alla, för mig är han naturligtvis livet själv och en enastående individ. Zeke är energin i familjen, han enar oss andra. Tjejen här hemma växer så det knackar, snart en ungdom med mycket tankar om livet, fantastisk roligt och jag antar att oroligt är det inom en snar framtid. Mellan killen är också helt unik, stor kille och hjärnan på skaft, han är klurig och hittar vägar, lösningar som jag aldrig sett tidigare. 

Kommentarer

Populära inlägg