Träningsläger!

 I början av sommaren skrev jag att jag var på träningsläger istället för semester, hur har det nu gått med träningen i sommar? Jag läser på många inlägg att det är dags att hitta tillbaka till rutiner med träning och mat nu när jobb och skola drar igång, jag längtar som bekant till jobbet men jag längtar inte efter rutiner. Jag har tränat som vanligt om inte mer nu under semestern, just för att jag kan träna mitt på dagen istället. Kosten däremot är ju vad den är, jag har en "unna mig" tendens hela sommaren, vi äter ute lika ofta som jag tränar, men det är ok för mig. Som jag skrev igår så är det just det här med den kroppsliga formen som inte kan sluta störa mig, jag tränar mer än de flesta jag känner, men ändå går jag upp i vikt så fort jag tittar på en kanelbulle. För mig handlar alltså min kroppsliga form mest om kost, och nej jag har inte varit beredd på att offra min livsstil för att vara lite slankare, så viktigt är det inte för mig! Jag gillar att leva, unna mig och sätter stort värde på vardagslyx. 

Men träningen har som sagt rullat på, kastar 2 ggr i veckan, ett långpass. och ca 2 styrkepass som i sommar mest skett hemma, det är jag supernöjd med! Kastningen håller jag i till Veteran SM sen lugnar jag mig med det och byter teknikpass mot mer styrka och jogg, och i vinter blir det mer styrkefokus fram tills det är dags att vara ute igen. Det låter väl som en bra plan! Det ska bli spännande att se hur SM blir iår när jag bytt åldersklass, nu tävlar jag i K40 för första gången, då är det alla som är 40-45 och det för mig är lite oklart hur de står sig i förhållande till mig, jag siktar såklart på 3 vinster av 3 möjliga, det är min målbild. 

Zeke gör sig i skrivande stund redo för fotbollsläger, han gillar också träning och han har varit med oss på gymmet mycket i sommar och han har kört backträning och snabba fötter. Han önskade sig en "snabba fötter" stege i present och det fick han av min bror, det har vi kört lite varje dag nu, bra träning även för mig! 



Kommentarer

Populära inlägg