Hemester 

Då har jag och killarna varit ”Rond and about”, en minisemester på 24h, helt i min smak!

Dagen startade med besök av min kära far som i vanlig ordning hjälpte mig laga, starta och fixa saker innan vi satte oss i bilen för att ge oss mot Markaryd! Jag hade enhälligt bestämt rutten, utan att i förhand informera kidsen, annars blir det garanterat bråk, kaos och osämja mellan killarna (om jag skulle låta dem bestämma) Vi skulle till Smålandet och deras älgsafari, hört från flera håll att det skulle vara bra. På vägen dit gjorde vi en avstickare till Hägghult och Svarta Bergen, jag har aldrig varit där och jag ångrar inte att vi körde inom, tom barnen tyckte det var ett ok stopp. Väl framme i Markaryd var det vi och ca sjutusen andra med samma idé (kändes det som). Massor med folk och 1,1/2 h till det var möjligt att åka nästa tåg. Vi beslutade oss för att köra egen bil, och det visade sig vara ett bra beslut, killarna hängde ut ur takluckan och var på bra humör. Älgarna var inte pigga, men det gjorde inte så mycket. Vi åt inte eller trängdes inte bland några andra aktiviteter hos Smålandet utan drog efter TVÅ rundor i älg-& bison parken till Älmhult. Vi checkade in på mitt jobb och gjorde oss hemmastadda i vårt Familjerum, Zeke älskade rummet. De gillar bo på hotell och de älskar äta köttbullar med mos, vad är då bättre än Älmhult? Flipperspelet på IKEA museet var också en given succé, och jag kunde köpa mina älskade tryfflar! Hett tips! Att jag fick byta några ord med mina kollegor och vara i ”min” miljö var en extra bonus på trippen, att få längta till jobbet känns få förunnat. 

Min kära mamma tog hand om Loke, som så många gånger förr, skönt att kunna göra något spontant om än att det bli mer sällan nuförtiden. Andreas var iväg på jobbresa så det var alltså jag och mina söner. Också skönt att göra saker hemomkring, det har vi gjort hela sommaren, om än att jag inte ska sticka under stolen med att jag gärna åkt någonstans utomlands, men det är ett strörre projekt, mycket större, frågor som; vilka barn kan/ska följa med, vilka kan ta ledigt, har alla pass, var ska hunden vara , ta ledigt från jobbet, någon ska vattna, ta in posten och så vidare, och så vidare. 

Idag vaknade vi alltså till Hotellfrulle och det satt som en smäck, till Zekes förtjusning finns det plättor, och Viking var nöjd med Baconet men mindre nöjd med plantbullarna (han gillar köttbullar) efter att jag pratat med folk, och pratat lite till hann klockan bl 12 och vi passade på att ta en tur till IKEA Museum även idag, och köttbullar där var givet för barnen (de åt köttbullar även på Hotellets restaurang kvällen innan!)  


















Kommentarer

Populära inlägg