Nya upplevelser och inköp!

Jag kom på mig själv igår med att reflektera över att jag inte haft denna totala semesterkänsla sedan jag var föräldraledig. Jag är inne på min tredje vecka redan och har verkligen kunnat koppla av hjärnan. Första veckan kollade jag och svarade på mail varje dag, ok, jag kollar ff mailen varje dag men jag känner ingen stress inför att svara eller agera på alla. Jag kom på mig själv att jag kunnat koppla bort alla tankar som har med jobb att göra vilket jag inte kan minnas att jag gjort på flera år. 

Just nu är det som bekant v 29 och det betyder Östersjöveckan och farbror-vecka för vår familj. Varje år v 29 kommer min mans brödrar hit med respektive och barn och så deras respektive och så är alla våra barn också såklart. Huset blir fullt av liv och rörelse. Jag har upptäckt att jag har för lite glas, dricksglas alltså de var tusan slut hela tiden. En annan lärdom av veckan är att snart 50 åringar inte ska sova överst i våningsgängen, då det kan sluta i brutna revben samt att vi nästa år ska ha fest tidigast dag 2 istället för att alltid go all in första dagen som nu. Vecka 29 innebär också festival i Karlshamn, det är 2 år sedan sist ocg det känns lite avlägset att gå till ett öltält, men kanske, kanske, kanske.  

Igår var min stora son inne på festivalen själv med sina kompisar vilket jag är både glad och stolt över. De var några stycken kompisar som styrde upp hela dagen, skjuts, tider, planering och de skötte sig exemplariskt. Medans han var där gjorde vi ett stort inköp, helt galet, kan faktiskt inte riktigt fatta det än, men det kommer jag bli tvingad till, jag ska visa vad det är nästa vecka. Vi gjorde ett spontanköp som kan bli hiss eller diss för familjen, detta får tiden utvisa - jag är både taggad och nervös på samma gång. nyfiken på vad det är?
 
Skaldjurslunch på Östersjö 

Hovet på One WKND Only - tydligen kända i ungdomskretsar. 

Lunch med stora delar av La Familja 

Bubbel och bakelser, vilken ljuvlig combo! 


Kommentarer

Populära inlägg