Ger man aldrig ger upp tar det aldrig slut

Idag är det  min första semesterdag- enligt de flesta, jag personligen räknar min semester från kl 17:00 i fredags när jag körde från jobbet! Jag har alltid haft svårt att förstå varför de flesta tycker det är så viktigt att benämna det enligt sitt korrekta schema, så speglar det en inställning jag har till det mesta i livet! Jag kan heller inte förstå varför man bara njuter av sommar och sol på sina semesterveckor, det är som om vissa enbart lever dessa veckor, det finns 48 veckor till på ett år! Veckorna som varit har vart fina, det är ljust länge varmt om kvällarna, när jag gått ut med hunden sista rundan innan sovdags har jag borsta tänderna ute, blev lite camping fealing - OBS:det stannar där, jag vill inte campa! Men känslan kan jag relatera till. 

Nu är planeringen för mitt 40 års firande igång, jisses så skojigt, eller det är det jag önskar mig, att det kommer bli en bra fest! Det är det enda jag önskar mig av den dagen, att det blir ett fint minne för många som vi kan dela framöver. När jag var mindre kändes det som om det var fest och kalas oftare än det är nu, någon som fyllde jämt, eller några stycken så det slogs ihop, ni vet de där 40+60+30 festerna. Mina 40 års reflektioner fortsätter även de, det är fint att bli äldre och jag jobbar mycket med mig själv och mina funderingar (positiva). Tänk om de lärt ut mer självledarskap i skolan, verktyg för att styra just sig själv. 

Lyssnade på ett sommarprat i går, Christian Von koenigsegg; han konstaterade att om man vänder på ekvationen "Det är inte slut förren jag ger upp"  till "ger jag aldrig ger upp tar det aldrig slut", fin insikt och inställning. 

Idag har varit en fin dag på många sätt, det jag tar med mig mest är hur roligt vi har! Jag, Viking och Zeke skrattade gott både åt varandra och tillsammans i bilen hem från Sölvesborg, vilka härliga killar jag lyckats få till! Om jag bara kan minnas hälften av alla roligheter de säger så kommer jag för evigt leva ett rikt liv. Dessa uttryck, funderingar, klurigheter, roligheter som kommer är helt ovärderliga för mig. Idag gav Viking Zeke lite livs tips, alltså det var så ljuvligt att höra och roligt som attans! Nu återstår det att se om Zeke 6, snart 7 år kommer ta storebrors tips på allvar framöver. 




Kommentarer

Populära inlägg