V 29 

Så mycket att skriva om så det är svårt att sortera och få ut det i bokstäver. Vissa nyliga händelser kan jag ännu inte finna meningar för, ord som, obegripligt, chock, lögner och svek är väl de lindrigaste ord som beskriver det, nog om det! 

Nu var vår enda gemensamma semestervecka över och den spenderade mestadels med jobb på östersjö! Andreas fick dra största lasset rent jobbmässigt då det även är barnvecka, eller största lasset beror ju på hur man ser det, vi körde de stereotypisk könsrollerna att kvinnan tar hem och barn och mannen arbetar fysiskt, ni som känner mig vet att jag tycker att det sistnämnda många gånger är det lättare alternativet. 

Jag kan efter alla mina arbetsår konstatera att har man aldrig jobbat i restaurangbranschen under "rush houers" så vet man inte vad hårt jobb är, kan även konstatera att jag börjar bli för gamal för att byta ölfat kl 1 på natten, eller blir man någonsin det? I allt det jobbiga finns även en glädje som är svår att finna någon annanstans, glada och nöjda gäster, medarbetare som är uppriktiga, positiva och kör på timmar efter timmar och ändå är glad, skojar och kramas innan hemngång kl 2 efter ett 14 pass, finns ingen annan bransch jag sett detta i. 


Vi har även haft ett kärt besök av kusin och farbröder till barnen, huset fullt från morgon till kväll, trevligt tycker alla ! 


Igår avslutade vi en Något stressad vecka med att fira av en 60 åring! Detta skedde på Tjärö och är väl värt ett besök, god mat, vackert, jag häpnas över satsningen som är gjord där! 

Kommentarer

Populära inlägg