Hakuna Matata 

Hakuna matata är swahili och betyder ungefär "Det finns inga bekymmer".

Jag ska försöka och måste för att undvika tvångströja tänka och leva lite mer Hakuna matata. Idag höll hjärnan på att koka över, ena bekymret efter det andra - och nej inget hade med liv & död att göra ändå maler det på, konstigt va! Vår hjärna är komplex och det är mycket märkligt hur vi människor har svårt för att vara tacksamma för det vi har! Eller ok jag ska faktiskt bara prata för mig själv, jag är dålig på att vara tacksam och jag låter saker komma åt mig! Hur kan jag låta så obetydliga saker komma åt och faktiskt förstöra hela kvällen!  

Idag har min pappa varit här, jag fick då möjlighet att jogga en runda, första på två veckor. Välbehövligt, tungt, jobbigt men rundan blev avverkad och huvudet mår betydligt bättre efter en löptur!


En annan sak som stör mig är min egen dubbelmoral i vissa frågor. Jag avskyr när någon gnäller på att de väger för mycket, tycker det är onödigt och barnsligt då det inteprecis  finns något någon annan skulle kunna göra för dig i de lägen. Det är antingen dags att ta tag i det eller acceptera det "ät o va glad", man blir inte ett dugg lyckligare av att gnälla om det ! ÄNDÅ gör jag samma sak, ställer mig på vågen och tänker "va händer här" och sen går jag å gnäller lite till min man om hur tjock jag blivit! Dubbelmoral och inte ok , ska jobba på det där 

Kommentarer

Populära inlägg