Dag två & Bröllopsdag 

Dag två, vecka två! Hur ska jag roa barnen idag samtidigt själv få en helt ok dag, det är "ensam-semester" frågan! Idag startade vi med hotell frukost på "mitt" älskade Hotel i Olofström, hotellet kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat! Oscarbröd och världens godaste äggröra blev en fin start, det var vikings idé då han längtade efter äggröran. 



Andreas kom förbi med en ny bil som skulle provas, trodde det var en bröllopspresent, då vi har 3 årig bröllopsdag idag, men den skulle lämnas tillbaka på eftermiddagen. Bilen gjorde dock resan till Karlskrona betydligt roligare och ja lite snabbare. Kul med ny bil, men jisses så dyrt! 

Vi styrde kosan mot Karlskrona och  marinmuseumet! Vi roade faktiskt oss några timmar ute på ön, museum, båtar, glass, lekplats, badplats, perfekt faktiskt! Självklart besökte jag mitt andra hotell, kramade gamla kollegor. Hotellet som är en sliten pärla, kommer bli det bästa i stan igen (snart)

Fick lite förhållningstider under dagen som gjorde att jag fick avbryta lite tidigare, det fanns fler platser jag ville besöka. Men men, det där verkar jag få leva med och lägga det besöket på to do lustan nästa gång vi är i Staun. 

Finmiddagen framåt kvällen blev hämtmat på pizza Boden. 

Maken fick minsan både fina meddelande och presenter som jag i hemlighet smugit upp och placerat mitt i natten, tydligen kör vi varannat år, väntar med spänning på 2018 !

Vad ska jag hitta på i morgon ? Lokal utflykt ? Tykapsgrottan, svarta bergen, brio, finns ju massor av kul att hitta på. Paddla kanot skulle jag verkligen vilja göra med de större barnen, har inte gjort det sedan högstadiet. 




Kommentarer

Populära inlägg