Teamet!


Två fullspäckade dagar är snart tillända och jag känner mig väldig mätt, mätt på information, och ändå har vi bara skrapat på ytan i många arbetsrättsliga frågor, policy och uppförandekoder. Jag har fått träffa kollegor från andra områden inom Sveaskog, lärt mig lite om vad de sysslar med och fått en djupare inblick av företaget. 

Vi har tillbringat dagarna på Villa Källhagen som tillsynes var en anspråkslös byggnad men innehöll fina konferenslokaler och fantastisk mat, verkligen fin mat, tror de hade en dekal om Michelin Rrstaurang tillochmed. 

Min först smekmånads vecka är dock över på nya jobbet, in i verkligheten, mitt i högsäsong, högtryck direkt - "inga problem" säger jag, det finns få saker jag inte varit med om tidigare i en organisation, känner mig trygg i det och trygg med mitt team, fantastisk personal!  

Jag grämer mig dock att jag missar vårruset idag, ett lopp jag gillar att springa och jar av tradition så också gjord många år, men nu är jag inte hemma och jag får på distans heja på min mamma som får springa för mig också. 

Igår fick jag ett sms av dagis där det informerades om att zeke blivit sjuk och jag skulle ringa upp, detta är jobbigt när jag är 80 mil hemmifrån, naturligtvis fixade Andreas detta och hämtade vår son, men jobbigt att det blir så just den dagen jag inte var hemma.
 Min pappa ställde upp och "morfar vabbade" idag vilket jag är tacksam för då jag återigen är långt hemmifrån. Kan inte med handling eller ord beskriva hur viktigt det är för mig att ha mina föräldrar nära, både nära geografiskt men också nära och i hjärtat för både mig och barnen, jag hade aldrig lyckats utan denna närvaro av dem. 

Kommentarer

Populära inlägg