Kungsforsen

Sitter i skrivandets stund på flyg mot Stockholm för en tvådagars tjänsteresa med Sveaskog. Allt känns fortfarande väldigt nytt och mycket, men fantastiskt roligt. Naturligtvis brottas jag mycket med  nya tankar så här i början, hur ska jag sätta min prägel? vad ska bli min focus? Det får ge sig efterhand och för en HP h skull ska jag försöka att skynda långsamt - försöka skrev jag! 

Att åka iväg är alltid lite två delat, det blir en större börda på den som är hemma, i detta fallet får Andreas rodda med tre barns hämtning, lämning, aktiviter, matning och nattning. Jag har nog styrt upp det jag kan styra upp nu innan och resten fixar han tillochmed bättre än om det är jag som varit hemma själv.

 
Om det är något jag försöker göra när jag är iväg så är det sova, sova en hel natt är rena lyxen. Jag hoppas jag får två givande dagar med ny kunskap och nya bekantskaper. Det jag kännt av hitentills är att Sveaskog är en fantastisk arbetsgivare, jag tror inte alla som arbetar Här är medvetna om hur bra de har det, det får jag kanske upplysa dem om lite då och då samt hjälpa till att bibehålla  denna kännsla naturligtvis. 

Jag har fått vara med om när de första blanklaxarna har dragits upp, vilken härlig stämning det blir, hela byn blir engagerad. Måste säga att Mörrum levererar, härlig ort där man trivs direkt, trevligt folk, vacker omgivning och en liten ort med bekvämligheter som bank, affärer, tåg, hotell, restauranger och allt är uppbyggt kring just Mörrumsån.



När jag var yngre så var det en av kockarna på hotellet som brukade ta fram sin gitarr och sjunga lite på efterfester o dyl, en låt som etsats sig fast är en mörrumslåt som jag inte vet om det bara är han som kan eller om den är en "kännd" mörrumslåt. 

" ta mig hem, ta mig hem till gamla Mörrumsån igen, hem till kungsforsen och burkasven..." 



Kommentarer

Populära inlägg