Recension av hotell samt dagens löpning!


Detaljer från resan: vi åkte tåg upp från Alvesta, jag tänkte att det skulle vara smidigt att åka tåg då man kan ta vagnen, flera väskor med sig lite lättare än på flyg, vet inte om det var så mycket lättare faktiskt ?! Vi hade betalt extra för att få sitta i färdriktning och så blev inte fallet, biljetter med ryggen mot hela vägen, märkligt det där, som om jag ska börja ta betalt för fiskgaranti när vi säljer fiskekort och sen strunta i det, ni förstår ju själva vad som hade hänt! Katastrof! 

Vi kom upp till centralen lite efter lunchtid och checkade in på Clarion Sign.  Lunchen intogs på hotellet och var delikat (om än dyr - 230:- för min hamburgare) 
läget på hotellet var bra, skönt att komma ifrån lite men ändå vara nära, rummen var också fina, rena, fräscha, dock dålig belysning i badrummet (inte bra vid sminkning). Det var egentligen bara en sak som inte föll mig i smaken och det var frukosten och antalet gäster under frukosten. Det är en svår uppgift att ha fin och mysigt frukost med ett stort hotell, rörigt, köer och opersonlig kännsla är ett faktum! Det resulterar i att jag inte blir sugen på nått, "ge mig kaffe så är jag nöjd", kan också ha att göra med att vi åkte med bebis och då går hans behov före, när jag väl lyckats få en tallrik med mat till Zeke så orkar jag inte gå en runda till och trängas för att ta till mig själv 


Vi har som jag beskrev i tidigare ilägg förtärt massor av god mat och dryck, strosat i Stockholm, druckit prosecco i solen och njutit av helgen! Vi kom hem vid tvåtiden och jag kännde att en löptur var på sin plats efter all mat och faktumet att det enbart är en vecka kvar till loppet i Mörrum (1mil). Rundan idag känndes som om de var min första löptur någonsin! Hade massa hemska negativa tankar kring "varför" hela turen, tänkte förs skriva av mig dem här men konstaterar att det finns inget att göra än att ta mig i kragen och skärpa till mig! Jag behöver ju inte göra något alls egentligen men då kommer jag fortsätta känna mig så här varje löptur och det är jag inte överens med mig själv om.




Kommentarer

Populära inlägg