kärlek på Mallis 



Då har mitt liv berikats med ännu en resa, fina minnen och erfarenheter. Jag och Andreas har spenderat nästan en vecka på Mallis för att primärt fira kärleken genom att delta på godavänners bröllop i Palma de Mallorca. Bonus är såklart att vi fått tid tillsammans, umgåtts med vänner, ätit god mat, intagit goda drinkar; fått värme och tankat ytterligare D vitaminer av solen. Tror vi har fått värme och sol så vi klarar oss detta året ut, Andreas vill hälsa att han klarar sig ett decennium minst! 

Vi har fler vänner som har lägenhet och bil här på Mallis vilket gjorde det extra kul att få uppleva än fler ställen med andra personer, vi bilade exempelvis genom ett fantastiskt bergslandskap, såg ut som något tagit ur en mamma Mia musikal. Vi fick återigen se den lilla stranden där vi varit tidigare, gå i samma trappor men även uppleva nya. Vad jag kan vara utan är festgatan i Magaluf, inte nog med att jag känner mig gammal, jag klarar inte den fest/fylla/drog känsla som är helt oundviklig där, jag tänker enbart på att det måste gå illa för många ungamänniskor varje natt. 


Jag är så tacksam för att få ha delat deras bröllopsdag, bland det finaste, om inte det finaste bröllop jag varit på. Jag blev helt rörd när de kom in i rummet, så vackra, hela familjen. På något vis var det vackert med ett bröllop där paret varit tillsammans länge och är trygga i sig själva och varandra. Hela arrangemanget var väldigt generöst, från början till slut. Tacksam för att jag fått uppleva allt det vi gjort denna veckan. Jag är för övrigt tacksam för hela denna sommaren, för hela året som verkligen varit speciellt hitintills. Mer än halva året har redan swishat förbi, men vi har fortfarande flera kvar att uppleva mer saker på. 


Jag är så glad att vi tagit dessa två resor nu i sommar, jag känner mig redo för hösten och vardagen. I Våra familj går inte livet så mycket på rutin, det inser jag, ingen dag/vecka är den andra lik. Vi reser, vi ändrar, testar nytt, står aldrig still, och det är det som är vår vardag. Det stabila är skola med hämtning, lämningar och aktiviteter, resten är lite mer varierande. Kanske hade man mått bättre av en mer rutin och inrutad vardag, å andra sidan mår jag redan bra så inget behov av ändring för den saken. 


Med risk för att låta fåfäng måste jag ge min man rätt i sak, att flyga med SAS är en betydligt bättre upplevelse än de flesta andra bolag, att flyga med diamantstatus gör resan extremt mycket mer behaglig. Fast track och slippa säkerhetskontroll köerna är det bästa, launchen på Kastrup den andra, prioritet boarding och all-inclusive på flyget är bara en bonus. Äntligen får jag lite valuta för att min man reser och flyget så mycket, det är jag värd : )! 

Kommentarer

Populära inlägg