Kardashian style

 Häromdagen fick jag ett fint meddelade på insta, från en jag inte känner, men som kände igen mig. Hon ville bara dela med sig av vad hon tyckte om dels mig, en föreläsning jag haft och en tidigare arbetsgivare, så fint, jag blev rörd och uppmande henne till att komma fram personligen nästa gång. Fint att dela med sig, speciellt när det är positivt om varandra såklart. Att säga stärkande saker till varandra borde vi bli bättre på. Att lyfta varandra och peppa! Är det något jag lär mina barn så är det att inte sprida dynga eller negativa tankar och uttryck, det mår ingen bättre av. Vi är många som är extra känsliga för att ta på oss andras sinnes ställningar och känslor, vi känner av, känner in och tar åt oss. Det tar extremt mycket energi, men tänk då att dela positiv stämning, glädje och energi och föra det vidare i stället, vilken värld vi levt i då! Mer pepp åt folket! 


Jag pratade med en person jag just mött på träningen häromdagen, om livet, träningen, vardags logistiken, passioner, om att vara "duktig flicka" utåt, det här "mitt i livet nu nr allt ska hända samtidigt" pressen, karriär, hus, trädgård, barn, fritid, träning, uppdrag, bil, mat, middagar, socialt umgänge, och allt ska vara insta vänligt, snyggt och åtråvärt, Kardashian style"! Eller ska det det, måste det det? Det livet kostar mycket, då menar jag inte pengar,  och det kostar än mer att försöka upprätthålla en bild av det om man är långt därifrån. Jag känner flera där det har tagit fysiskt stopp, där man istället hamnar långt under isen, där det då blir en fråga om man orka ta nästa andetag, orka stiga upp dagen efter. Jag vet själv hur ens egna hjärna spelar ett spratt med en ibland och minsta tanke är svår och uppgifterna framför en är som att bestiga berg. Tänk om vi här kunde vara lite mer lyhörda för varandra, ta någons hand och leda rätt, säga några vänliga ord, göra en osjälvisk och snäll handling - tänk om!  Personen jag pratade med på gymmet var helt öppen med att hon gått i väggen att det tagit stopp, att alla hennes passioner och med det olika jobb och så psykisk ohälsa på det gjort att det tog stopp, att det gick så långt i tankarna att hon funderade på om det verkligen inte var bäst av avsluta livet, läskigt och otänkbart när det finns fler ljusa tankar än mörka, men nattsvart för dem som är i det då. Vi pratade om höga berg och djupa dalar, hur det är att vara en person med mycket energi som oftast tår högst på berget, men att priset oftast också då är att dalen ner är väldigt djup och kontrasterna blir så stora. Är man en person där det inte är så stora svängningar blir heller inte dalarna så djupa.  

Det är så komiskt, när jag sitter vid datorn en stund här hemma är det som att det inte är lika naturligt som att Andreas gör det. Det är inte så att jag sitter här i lugn och ro helt obemärkt, jag hör från andra rummet "var är mamma", inte en gång utan säkert 3-4 gånger, sen poppar något barn upp, "vad ska jag ha för kläder?" , mannen kommer in och kollar "vad gör du",,, och så fortsätter det, vad jag vill komma är att om Andreas ska jobba lite så säger han "jag ska jobba lite", OK säger alla och ingen stör på flera timmar, om jag ska göra något får jag räkna med diverse moment och att det inte kan bli så långvarigt, det är därför det inte blir så många blogginlägg alltid, det tar sin lilla tid att få ner sina tankar och det är inte ofta jag får till den tiden. Det finns Undersökningar på att om man tappar fokus eller blir avbruten så tar det i genomsnitt en kvart att hitta tråden/flytet igen.     

    

Idag ska jag tävla, kasta lite slägga, en resultat tävling såhär innan VM, jag har inte så höga förhoppningar, då jag inte kört teknik på ett tag, men jag har heller inga krav på mig själv idag, jag vill få till alla 6 kasten, jag vill hålla alla 6 kasten, jag vill kasta 40 meter om allt klaffar - jag hoppas att det inte regnar, typ så - jag återkommer med hur det gick.  En sak är säker, jag har inte sett så många släggkast i Kardashians flöde, jag får alltså till något inte detta imperum får, sen får jag inte så många likes som i sin tur genererar några miljoner men ändå, Kardashians kastar inte slägga - i win ,,, ; ) 



Kommentarer

Populära inlägg