Sommarlov!

 Igår var det skolavslutning, jag älskar skolavslutningar! Förväntningarna är höga, pirret i magen samtidigt som en lättnad infinner sig att "nu är jag ledig" för barnen. På ett sätt är det dock lite "lur" när man har mindre barn, för fritids fortsätter, jag tror och hoppas att inte alla kan ha 2 månaders sommarlov med sina kids. Så absolut; nu är skolan slut men vi måste ff stiga upp tidigt några veckor till, jepp, sorry så är det! Inte helt populärt.  

Jag minns inte hur jag själv hade det, jag hade dagmamma, som också var min granne och mina kusiners mamma. Vilket jag vill tro gav en extrem trygghet och närhet, jag var bara 20 meter hemifrån. Jag kan inte minnas när jag slutade vara hos henne på dagarna/sommaren! Jag tror att mamma och pappa körde lite växelvis med sina semestrar, att de kanske hade några veckor ihop men annars en  veckan innan och någon en vecka efter så det täckte ganska mycket av lovet, men som sagt minns inte. 

Mina barn har haft ett tufft skolår på olika sätt, tuff start men fin avslutning, så kan jag sammanfatta det. Vikings misshandel, med allt vad det innebar, flera veckor "upp och ner", Zeke som började ny klass i ny stad med allt vad det innebär, men som sagt, lyckliga avslutningar på båda hållen. Trygga killar som ser om varandra och det värmer extra i mammahjärtat. Nu väntar 3an och 8an till hösten, sista på lågstadiet och inte yngst på högstadiet! Först ska de ta sig igenom ett långt sommarlov, hoppas innerligt att någon värme kommer tillbaka. Annars var det ju tur att jag var ledig de veckor jag var innan i vår, då det var som absolut vackrast och varmast ; ) - finns inget ont som inte har något gott med sig!  

Vi firade gårdagens avslutningar med gemensam lunch på Italii tillsammans med mormor och morfar igår, sen var det träningsdags, Zeke skulle gå på is med sitt lag och jag tillsammans med Viking tog en tur runt Långasjön, 1 mil rundan. Viking tycker jag har gå-tempo när vi springer men han är ändå snäll nog att hålla sig vid min hastighet så vi har sällskap hela vägen, life goal för mig, kunna träna med barnen. 

Idag är det jobb i Karlskrona, sen lite träning i kväll på det. 



Kommentarer

Populära inlägg