Nytt Jobb - Nytt liv!

 Om jag får leva och må som jag gör nu resten av livet så är jag nöjd! Jag önskar inget mer och inget mindre! Det är en fantastisk och läskigt känsla samtidig. Jag har predikat så många gånger tidigare här på bloggen om vikten av att faktiskt njuta när tillfälle ges och fira de "segrar" som kommer. Jag har även vid flertalet tillfällen berört det faktum att lycka är de små fragmenten som kommer lite då och då som vi måste vara medvetna för att hinna njuta och inta så väl som våga hänföra oss åt, då det inte finns lycka i konstant tillstånd. Men den läskiga delen med lycka är såklart de momenten som upplevs emellan och som då kan tyckas som negativa eller rent av stagnerande, det krävs träning för att våga lite på processen och inte gå ner sig i att det är olycka eller misslyckande, utan "bara" livet som också händer. 

Vi ska också vara medvetna om att våra egna tankar spelar oss ofta ett spratt, så väl som vår sinnesstämning och närvaro. Vi upplever (oftast) inte samma sak vid olika tillfällen på samma sätt, då det finns många parametrar som spelar in, man kan inte gå i samma å två ggr, vattnet har liksom runnit vidare,,,,

Jag började ett nytt jobb i måndags! Vilken lycka, lite nervöst som sig bör såklart. Efter sista årets upplevelse var detta som en varm kram och fyrverkerier samtidigt, KASAM inföll sig direkt, vilket egentligen är ett grundläggande mänskligt behov (Känsla av samhörighet) och inget "hitte på". Jag har mycket erfarenhet av just nystart, omstart, förändring och processer så jag är väl medveten om att det finns inlärnings och beteende kurvor som inte jag heller kommer ifrån med ups and downs i början, tro inget annat! Been there Done that!

Jag är stolt som en tupp att säga att jag är en del av Paraply ( Vet du inte vad det är så googla) där jag  kommer vara verksamhets ansvarig för The Pots NY-etablering och drift på Östra Piren just här i Karlshamn - Ni hör ju! hur kul! Och läskigt och nervöst och spännande - allt samtidigt! Jag är laddad och jag är lycklig! 

BRA SÅ, JUST NU! 



     

Kommentarer

Populära inlägg