Träning och gråahår

Jag har fått för mig att jag vill tävla lite inomhus, Viktkastning. Jag letar efter någon som kan hjälpa mig med teknik träningen, jag gör allt själv och det funkar till en viss gräns, jag har ju trotts allt en hel del rutin på detta men ska jag öka, vilket jag är syftet med att jag vill tävla, så måste jag få lite hjälp. En av nackdelarna med att bo i mindre ort är just detta, ingen tränare i närheten, ingen inomhus hall i närheten! Jag har till och med lekt med tanken att åka till New York för att träna med min fd coach där. Jag vet att jag hade fått hänga på där, men det vore kanske lite att överdriva min inomhussatsning! Målet är Nordiska mästerskapen (veteranklassen) på Island. I brist på tekniktröning så kör jag styrka, just nu lite tyngre, mindre rep och tungt. Jag tycker själv inte jag är stark, men jag utgår från mig själv och de vinter jag klarar. Igår körde jag marklyft, en 3 på 110kg (för er som tränar så fattar ni att jag körde massor med reps, både innan och efter, gjorde inte bara tre lyft ; )) här hade jag även behövt någon att träna med ibland, någon som pushar och gapar på mig, pressar till att ta i lite mer.

Det finns mycket jag skulle önska för att få till mer träning, men jag försöker att inte ha så höga krav  (sjukt mycket lättare sagt än gjort). Jag skulle vilja få till 5 pass i veckan, men det är svårt. Jag är ok med 3 med mindre blir jag på dåligt humör. Jag försöker också vara realistis också, jag är själv hemma mycket med allt vad det innebär med hus, hund, barn och deras aktiviteter, samt ett jobb 44 min bort. Jag är ganska nöjd och stolt över att bara fått ihop veckan ibland ( det kan jag tacka mina egna föräldrar för!) än mindre få ihop en vettig träning. Men jag tänker att det är lika för alla, alla har vi våra egenheter och livspuzzel. 

I träningsväg är det en tränare jag behöver och så bara se till att ”jobbet blir gjort” finns inga genvägar för att bli stark och snabb! 

I går upptäckte jag några grå hår i tidningarna! OMG! Ja, har jag fyllt 40 så har jag!  Jag kommer bära dem med stolthet,,,, eller !?

Kommentarer

Populära inlägg