Minnen med musik

 Få saker få mig att minnas eller att tänka på svunna tider samt peppa för nya så som musik. Att lyssna på gamla klassiker på youtube är som en tidresa samtidigt som det är ett lyckopiller, den ena gamla godingen efter den andra. Jag vill tro att det kommer inte skapas nya klassiker i samma kaliber som: Alice, Good by Englands Rose, Sweet Caroline, Rose garden och så vidare och så vidare. 

Lyssnade på en låt som spelades på Madison Square garden, och vips kommer mina minnen från New York. Jag minns kvällen jag tävlade på just den arenan, jag minns mina steg därifrån, jag minns var vi var efter, jag minns att det kändes som en film och jag fick leva i den, just där och då var det så härligt och nu är det ett lika härligt minne. Fint att ha alla dessa härliga minnen, måtte de gå att plocka fram länge till och måtte jag få nya.       

Kommer jag bo på Broadway igen? (Bodde på 246 Broadway, NYC) Kommer jag leva storstadsliv igen? Fira Nyår på Time Square? Äta middag på Budakkan? en ute kväll i Meatpacking? Det fina är att jag (och du)  upplever nya saker hela tiden. Förra helgens Köpenhamns besök kommer jag minnas länge, maten och den restaurang vi besökte var toppklass, och så finns det ett ställe som heter köttbyn, så Meatpacking vs Köttbyn, har alla världsstäder en cool "kött" accederad stadsdel? 

Undrar vilka låtar mina barn kommer lyssna på? Jag ska tuta i dem alla de jag gillar så de kan spela dem för mig sen när jag inte minns länge.

Jag har faktisk en ny favorit låt som är väldigt otippad men helt ljuvlig, det är Maja Francis och Please Remember me" en remix från (hör och häpna) Lasse Stefans från Så mycket bättre i år.  

När jag lyssnar på låtar, tar jag in både texten och uttrycket i den som sjunger, det är därför jag gillar youtube. Jag älskar att se känslan, glimten, glädjen och passionen hos dem som sjunger och ja jag erkänner, vilken känsla det måste vara att stå där framför ett folkhav och levererar så som de gör, en dröm för mig! 



New York <3

  

Kommentarer

Populära inlägg