Sommarlov - Sommarstress

Denna helgen kändes lång! Jag fick först fundera på om jag var ledig i fredags eftersom det kändes som ytterligare en långhelg, men det var jag ju inte så det har varit en helt vanlig vecka med en en helt vanlig helg. Kanske för vi var lediga i måndags och tog en kväll på Rocken i torsdags, ja oavsett så  var det en bra helg. Nu har måndagen snart också passerat. Det har varit en lång dag med ett 12 h pass, vilket även den har passerat i rasande fart, det har varit en mycket trevlig dag på jobbet, trevliga kollegor med bra dialoger och mycket skratt (kan vara att de skrattar mest åt mig, men roligt har vi ;)) även ett trevligt event har levererats. 

I morgon är det skolavslutning för mina två killar, dessvärre hinner jag bara gå på ett utav dem, men lika glad var han för det, om inte gladare. Jag tror att jag tycker skolavslutningen är mer speciell än barnen själva. Jag står fast vid att skolavslutning är speciellt, lupiner, blommor, finväder (jo det måste det vara)den blomstertid nu kommer, flaggor, kyrkan, björkar och glada barn - lycka! Det som jag tycker är  lite svårt är att det känns lite som vi lurar de små barnen. Som Zeke han har skolavslutning i morgon, men dagen därefter ska han på fritids på exakt samma ställe, med samma människor och samma tider = ingen skillnad. Viking är stor nog att nu inte vara på fritids vilket är skönt för honom, så länge han håller sig sysselsatt, vilket förövrigt är något jag tycker att dagens barn är sjukt dåliga på! Det känns som om jag hela tiden måste vara med och komma på vad det ska göra, helst vara med i utförandet också. Jag minns att om jag skulle någonstans när jag hade sommarlov då fick jag cykla, och det gjorde jag, vi, alla gjorde det, 5 km var ingen sträcka att prata om änns. Det gjorde mig extra glad att Viking ringde innan och berättade att de har planerat just en cykel utflykt med sin klass - mycket bra. De är inte så många i hans klass och de gör saker, planerare och utför gemensamma saker, vilket jag tycker är toppen och försöker uppmuntra. 

Sommarstress, jag känner lite av den där sommar/efter covid stressen, jisses vad det är mycket saker jag vill hinna med, samtidigt helst! Jag vill hyra husbil, sommarstuga, åka utomlands, åka till Skåne, Stockholm, västkusten, hälsa på vänner, grilla, vandra, fika i massor, bada, bo på Hotell, gå på festival, åka på spa, göra kul saker med barnen, gå ut med kompisar, träna, sola, upptäcka nya resmål men samtidigt ta det lugnt, vara hemma, gå med Loke, äta glass och chilla. Just det så vill jag också börja spela padel, köra lite supbräda, leta nya fika ställen, tävla, fiska och ha sov morgon - tror ni jag får in allt?  



Kommentarer

Populära inlägg