Midsommar i DK 

Det blev minsan midsommar i år igen, vi valde att låta barnen bestämma var de ville och det blev Lalandia, So Lalandia it is, as we speak. 

Just nu sitter jag utanför ishallen som finns här på området, för just idag, årets varmaste dag väljer de att åka skidor inomhus, inte en utan nu sin andra gång! Jo då, vad gör man inte för barnen!! Jag vill sitta ute och sola, lösa soduko och ha det lugnt o skönt men här sitter jag utanför ishallen. Vi har även badat (såklart) spelat bowling (också två gånger) varit i leklandet, fikat, gått fram och tillbaka till stugan 4 ggr, klappat getterna (3 ggr). De stora har varit i Tyskland, gissa vilken butik? ; ). 

När vi pratar om resemålet har vår familj lite olika preferenser, jag vill till Mallis eller Barcelona, Andreas vill till island eller Färöarna , de små barnen vill till jo just det lalandia ( och ni vet ju redan nu vilka som vann) 

Man behöver ha sparat en slant för att åka hit, orimligt dyrt om du frågar mig! Boendet och badet är en sak, det kan jag leva med (ser ut exakt så som det gjorde när jag var liten!) men maten, maten, snaxs,fika och dryck är hutlöst dyrt, i förhållande till det man får! Men strunt samma nu är vi här och småländskan i mig får ligga latent.

Erftersom jag sålde min stora XC90 med 7 platser fick vi köra två bilar ner. Det var ganska behagligt förutom att jag fick köra själv då (Andreas kör alltid annars) inget bråk i bilen, jag körde i min egen takt och kunde ha koll på den extrema trafiken runt Köpenhamn, 5 filar och väldigt mycket trafik, gick kanon men långt ifrån den trafik jag är van vid.

Jag är dock hitentills väldigt nöjd med denna lilla resan (förutom maten!) barnen är nöjda och glada och då är min tillvaro betydligt mer harmonisk. 

En vacker dag får jag också möjlighet att åka till Mallis, en annan dag, kanske Färöarna också! 

Kommentarer

Populära inlägg