Grattis Sverige!

 Idag är det Sveriges dag! Grattis med dagen! 

Dagen till ära gästade HM Konungen och HM Drottningen Olofström, tätt följt av ny tillträdda landshövdingen Ulrika mässing med make Torsten Jansson, kommunalråd, kommunchef  och dess staber. Flera välkända ansikten under dagen. 



Det var en trevlig tillställning i Holje Park, enkelt, kort och ljuvligt. Ljuv musik framfördes av ungdomar, tal från HMK och Landshövdingen var välskrivna men även personliga, inledningen från kommunalrådet tyckte jag dock var lite plumt. Jag haft äran att vara med i kungliga sammanhang vid flertalet gånger under min tidigare tjänst vilket gör att jag är lite gammaldags i hur jag tycker det ska vara. Men kommunalrådet var säkert nervös och han gjorde det hjärtligt, men som sagt han glömde att tilltala eders majestäter först, vilket i min bok är generalfel. Jag noterade att HMK nämnde fiske vid två tillfällen, och där är jag en av de som kan ta åt sig lite äran, att satt sportfiske i Blekinge  på Sverige kartan - ljuv musik för mina öron, jag njöt lite extra inombords och tänkte på vårt senaste möte som var just på slottet och en helt annan middag än den korv jag åt idag. Bra på olika sätt ska tilläggas. Jag njöt extra när tjejen som sjöng nationalsången kom ut, hon är sportfiskare och tyngdlyftare, tänk om HMK hade vetat detta. 

Vi blev alla bjudna på en Olofströms kaka, en kärleksmums med rosa strössel, sjukt god, well done kickis cafe säger jag, ruskigt god.


Heja Olofström!
Grattis Sverige 

 

Kommentarer

Populära inlägg