Rådjursmiddag

 Igår var jag hembjuden till en nyfunnen vän på middag, jisses vilken lyx! Vi blev bjudna på rådjur, som hon själv hade fällt (hur coolt?) och det var sån lyx att dels få så god mat serverad men också att bara kunna umgås, dricka vin och prata. Det är helt galet vad tiden rusar dock, det var nyss måndag och vips nu är det lördag, Vi har haft en intensiv vecka på jobbet som enligt mig vi klarade ut galant, ytterligare en vecks som går ner i "bra-vecka" lådan, nu ska vi bädda för att nästa vecka ska bli minst lika bra, men jag siktar på bättre! Förhoppningsvis kan jag börja träna igen nästa vecka, efter ytterligare en infektions vecka, jag har haft Covid och det måste helt släppa innan jag börjar påfresta hjärtat (igen) 

 I skrivandets stund är mini Rigoll på hockyträning, jag och Wille laddar hemma för att sammanstråla på kalas om en liten stund, barnkalas, det är en 5 och en 6 åring som ska firas. Äntligen lite kalas igen! Nu i februari är det några födelsedagar att se fram emot så jag får också börja planera in lite kalas snart. Och på tal om planera så hoppas jag innerligt att vi snart kan planera in en resa snart, jag längtar efter sol, värme och bad, tror inte att jag är ensam om den känslan, tror det kommer både resas och turistats i mängder detta år- välbehövligt för alla!  

Kommentarer

Populära inlägg