12 år som Mamma!

 I helgen var det kalas och firandet av min stora pojk var ett faktum! Viking är nu 12 år! Det blev Smörgåstårta och prinsesstårta från hans favorit ställe; Frida på Staxgård, han fick det han önskat sig, gamingstol, luftgevär, pengar och även sådant han avskyr att få, kläder! Det blev även middag på Eriksberg följt av sportlov, kan det blir bättre? Att skriva om hur fin och bra Viking är känns lite fjuttigt, jag tycker så klart han är bäst! Jag är oerhört stolt över den han är och hur han är. Viking är "egen" och måtte det hålla i sig hela livet. Det enda jag vill för mina killar är att de ska vara trogna mot sig själva, gå med huvudet högt, vara ärliga, rättvisa och sanna. Jag hoppas också att de inte tar livet på för stort allvar, att de har glädje med sig och inte låter sig tyngas av andra.

Att Viking nu blivit 12 innebär även att jag firar 12 år som mamma, sjukt på ett sätt men det mest naturliga i världen för mig på ett annat plan. Min ålders noja är ju ett faktum, och nu var det ett tag sedan jag tjatade om 40-års reflektionerna. Jag fortsätter tycka andra människor blivit gamla, reflekterar över det dagligen, jag jämför mig själv, i ålder, med allt och alla! 

 

Här har vi honom: Viking, the one and only! 

Viking med min far som för övrigt fyller år i morgon 

många på samma bild ; ) 


Kommentarer

Populära inlägg