Vad spelar roll?

Ja vad är det som betyder något här i livet? Vad är rätt och vad är fel, var ska man lägga energi nivån, är något onödig? Är något nödvändigt ? 

Stora frågor, ungefär som att börja prata om oändligheten i rymden, då blir jag knäpp på riktigt! 

Ofta börjar människor tänka på meningen med handlingar först när det skett något stort i ens liv, oftast en negativ hemsk upplevelse, behöver det gå så långt? Jag tycker inte det. Stanna upp ibland och reflektera över var är viktigt och vad är sekundärt i just DITT liv, för där är vi väldigt olika; för vissa är materiella ting viktiga, för vissa det yttre för vissa är hälsan och kärlek viktigast. 



En sak jag tycker är viktigt är respekten för andra människor, jag respekterar att andra tycker och tänker olika från mig själv. Många gånger uppmanar jag ett annat tänk eller infallsvinkel, för om vi är ärliga hur kul hade världen varit om alla hade tyckt exakt som jag? 



Idag var jag som ett barn på julafton, jag fick 19 paket till hotellet, med lite nya stolar och fotöljer, det blev så fint! Jag blir mest glad för när de andra i personalen också blev så engagerade och så glada:


 

Kommentarer

Populära inlägg