Sudda sudda sudda ,,,,

Minns ni låten "sudda sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta och vara glad" ? Så enkelt och så sant, det är så mycket jobbigare att vara sur både för en själv och för ens omgivning. Att det går år mer energi och fler muskel funktioner att vara sur är konstaterat sedan länge. Jag kan också vara sur, fråga min man, men jag har ganska offta perspektiv på saker och föredrar att se det enkla och det glada istället för tvärt om. Jag blir lite illa berörd när jag ser och hör så många människor som lägger nästan all kraft på negativa tankar - life to short!!! 

Bilden nedan får illustrerar "oh nej" kroppsspråk, dock var min make inte uppgiven eller upprörd är här ( vad jag vet) men på hans kroppsspråk kan man verkligen tro det. 

Det är med viktigt, kroppsspråk! Det är inte bara orden som kommer ut ur munnen omgivningen lyssnar på, vi läser av andra av hur de går, står, hållning, dialekt, ordval ja det mesta. Om du menar något säg det med hela du! Offtast kommer detta helt naturligt om du är ärlig, transparent och som sagt verkligen menar det du säger - det märks snabbt om du själv intet tror på dina ord. 

Folk i min omgivning kan nog uppfatta mig son en pajas och "klassens clown" ibland, detta har jag tilloch med fått analyserat an en framgångs coach, där hon tyckte att kah inte behöver ikläda mig denna rollen utan kanske klä i mig mer "seriös roll" - vettigt lät det då, men vet ni vad ? Jag har kommit fram till att jag trivs i min roll! Jag tycker saker ska vara roligt, och med saker menar jag allt, jobb, fritid, motion, samtal, möten - varför får inte möten vara kul? 

Jag hoppas och önskar att människor omkring mig ska vara glada, tycka livet är   roligt - jag hoppas jag gör det jag kan för att bidra till det 

Till sist önskar jag att fler kunde leva lite "hakunamattata"

Den här killen lyxade till det med en hotellnatt så där på måndagskvällen. 


God mat och god natts sömn i våra nya "smart beads", Zeke är dock lite besviken över att sängarna inte gjordes i spjälsängs variant, han fick nöja sig med "vanlig" - inte lätt att vara liten 




Kommentarer

Populära inlägg