Måndag igen!

Om bara några få timmar är det måndag igen, vilket inte hade gjort mig ett smack om det inte vore för att jag lämnar av Viking för sin pappa-vecka, lämnar alltid en tomhet hos mig. Annars ser jag fram emot en ny vecka med nya utmaningar, det är något jag aldrig behöver tvivla eller fundera på, utan jag vet att varje ny vecka kommer medföra prövningar och nya sutuvation, kul och utvecklande tycker jag (för det mesta) 


Helgen den har susat förbi, i fredags var maken ute på middag och igår jobbade jag till kl 01:00, ja ni hör ju fördelningen, vissa roar sig och vissa får slita ; )
Som vanligt har det också varit hög ljudvolym och massa hyss när det är barnhelg. Att jobba i baren till kl 1 var något som jag inte gjort på väldigt länge, och visst funderade jag lite komiskt över läget när jag vid 22:30 bar det tunga ölfater över halva köket för andra gången för att kunna servera gästerna, kul med variation i arbetet och roligt att kunna hjälpa till på alla avdelningar när de behövs men jisses så sliten jag kännde mig i dag. Igår var en sådan kväll när näst intill alla var trevliga och på bra humör, så roligt det är då!

Maten från igår; 


Lite aktiviteter hinner vi med också, Tindra har sin ridning och Viking simmar. 

Viking tog två nya simmärken, vilket han var stolt över,



 

Kommentarer

Populära inlägg