Söndag!

Jag har en hatkärlek till söndagar, älskar söndagar lika mycket som jag ogillar dem! Jag ogillar dem för att ångesten kryper sig på, när jag har veckor som är lite knepiga att få ihop framför mig så ältar jag detta hela söndagen, vilket inte gör det bättre. Idag ska jag försöka döva dessa jobbiga tankar med en lång joggingtur med Loke, sen efter det är kioskpass som gäller! Dags att dra igång " i föreningslivets tjänst" säsong 23/24. Söndagar är ju på ett annat sätt helt ljuvliga, jag får oftast sovmorgon, Andreas fixar frukost och det är lite lugnare. Idag valde jag till och med att avstå hagelskyttet som vi annars pysslar med varannan söndag, just för att inte dra på mig mer stress än nödvändigt. Jag blir bättre på det, att tacka nej, att inte försöka få in allt i livet. Vilket jag för övrigt alltid varit så stolt över att jag fått, jag har fått in allt och lite till, men då till bekostnad av stress känslor och att det ibland tar stopp. 

Igår körde jag och några andra mammor trappträning undertiden våra barn spelade hockey, som jag längtat efter just det, att kunna använda den tiden vi bara står och tittar till att träna själva, det är verkligen att utnyttja tiden, win-win. 

Hösten är här, jag kan inte säga det nog så många gånger, det är så fantastiskt med höst! snart när färgskiftningen är som mest då är det som bäst. Finns vissa platser som är så vackra, men jag vill gärna hitta fler, det finns sträckor utmed Mörrumsåns norra delar som blir som en gul tunnel av de vackra löven, det är magiskt. 

Hösten i USA tyckte jag var speciell, där går de lite mer "all in" än vad vi gör här, speciellt till högtider som allahelgona och inför jul, i butikerna skiftade allt till orange och pumpa doft var ett faktum överallt. 


Nu ligger vårt hus ute till försäljning, det är lite läskigt och mycket jobbigare än jag trodde. Det är nervöst som attans! 

Kommentarer

Populära inlägg