A perfekt day!

 En söndag som varit helt i min smak! 

Idag har  varit en ljuvlig dag, helt utan press eller krav. Jag har joggat en runda, packat lite, hängt med både min mamma och pappa. vädret har varit kanon och barnen har skött sig ganska bra, vad mer kan man begära? Som bonus fick vi söndagsstek (älg) och en helt ljuvlig äpplepaj till efterrätt hos mamma, det är vardagslycka det! Jag har lyx varje helg! varje helg lagar min man frukost till mig och erbjuder mig sovmorgon, det ni!

Jag jobbar ständigt på att minska kraven på mig själv. Jag har fått tagga ner lite och försöker ställa mindre krav på mig själv för att orka. Att byta jobb rakt av från en dag till en annan tar på krafterna, att byta jobb mitt i en högsäsong utan möjlighet till semester tar såklart också ut sin rätt, även om jag är den sista att erkänna detta. Jag  har gjort så här innan, bytt jobb just innan sommaren, jobbat hela sommaren utan ledig och kört på i 200 knyck ink familjelogistiken! Det går, men det blir på bekostnad av något, det blir på bekostnad av mig! det tar av mig! och tar det av mig så tar det av min familj och den kvalitets tid de förtjänar. Jag blir inte den person jag vill vara, och funkar inte familje-ida så funkar inte jobb-ida och vise verce.  

Det som ryker först när det tar emot och kopp och knopp inte orkar är träning och sen kan ni ju själva räkna ut att det blir en ond spiral neråt ganska snabbt. Utan träning blir jag inget bra, ingen harmoni eller nöjdhetskänsla, inga endorfiner eller mjölksyra = ingen hjärnvila för mig. Denna veckan har jag enbart tränat två gånger, "katastrof" vill en sida skrika, och "kunde inte bry mig mindre" vill den andra sidan skrika - och där balanserar jag. 

Nu ska jag sova! -Det är för övrigt en sak som är viktigt, sömn och det 8 h sömn! Jag mår så mycket bättre av det, vem gör inte det?  För något decennium sedan var det poppis att kunna klara sig på 4-6 h sömn att det skulle vara något coolt och något att sträva efter. "den som stiger upp tidigast och kommer föst till jobbet vinner"! Den som får mest gjort vinner tycker jag, oavsett tid! och den som får RÄTT saker gjorda är ännu bättre (också det oavsett tid) och den som får mest rätt saker gjorda, mår bra, har kul och får andra att känna sig värdefulla gör det absolut bästa jobbet.   

Kommentarer

Populära inlägg