Som att börja om

 Idag satta jag min fot på gymmet för första gången på 3 veckor. Efter en vecka med helt (ofrivilligt) uppehåll tack vara förkylning och stukad fot så kändes det som att börja om från början, igen! Jag har haft 2 veckors uppehåll från träning, en veckas självvald efter SM och så sista veckan nu då helt ofrivilligt, men nödvändigt. gjorde 5 övningar idag, och fick flås bara av det! Jag är mycket försiktigare nuförtiden med att inte träna med förkylning i kroppen, det kan vara rent livsfarligt!  Så nu är det att börja om, bygga upp både flås och muskler igen. Nästa veckas Castorama är jag tveksam till, tveksam om foten håller, eller om jag har styrka och flås att göra mitt max i 4 grenar- annars är det ingen mening! Att vara med bara för att det är kul eller trevligt, absolut inte! Skojar såklart, men det hänger på om foten håller eller ej, med skydd så tror jag den gör det,, mmm vi får se! 

Igår som vi på nya båten för första gången, förutom mina vanliga mardrömmar om att jag inte kan röra mig och att armarna domar, så gick det riktigt bra. Vi har dock mycket att lära, det är som att campa men ändå inte. Vad ska vi ha på båten, det håller vi på att lära oss. Jag längtar redan till nästa säsong, då jag anser att denna är snart över. Jag längtar efter känslan att lägga i båten, åka till Tjärö, äta deras frukostbuffé, snacka med trevligt båtfolk på bryggan. Jag längtar efter att lära mig mer, om båten, havet, navigation och prylarna, har böcker jag ska läsa nu under "off season". Kul att lära sig mer om något helt nytt! 

En annan sak som jag fortfarande är ny på är jakten! Ett år sedan jag tog min licens nu. I veckan fick jag äran att vara med på en födelsedagsjakt, min egen alltså! Vi sköt inget men det var en fin kväll så det gjorde bara gott att sitta i ett torn i några timmar, utan att kolla mobil, utan att prata, bara titta på naturen. Med jakten har jag sagt hela tiden att jag inte har någon stress. Jag vill dock inom kort ha mina egna vapen, men troligtvis inte innan nästa jakt jag ska på nu i höst. Jag fick fina jaktkläder i present när jag fyllde år, så jag kommer hålla mig varm och bekväm. 



Här är en som troligtvis vill följa med på jakt, och en vacker dag kanske han får följa med. Han har hämtat en Älg en gång, annars jagar han mest möss, vilket han är en fena på och så han en grej för ekorrar.  !  

 

Kommentarer

Populära inlägg