Good things happen to those who dare!

 Ytterligare en vecka med mer vila för kroppen än vad knoppen önskat! Förkylning som inte vill ge med sig helt och en fot vars leder håller på att dra sig tillbaka, sakta! Jag hade så gärna velat vara med på helgens Castorama men då det är just den foten jag roterar över som är skadad så fick jag snällt avstå. I övrigt har vi haft en fin helg, vi krämar ur det sista ur båtlivet för säsongen. Snart är det dags för båten att komma upp ur vattnet och vår första säsong som båtägare börjar gå mot sitt slut. Vi har verkligen njutit av dagarna på havet och längtar redan efter nästa säsong. Blekinge skärgård är ljuvligt, äntligen fattar jag det, tänk att det har tagit mig nästan 15 år att fatta! Under alla mina år inom besöksnäringen har jag fått höra att skärgården är fin men är outforskad i Blekinge, jag har aldrig riktigt fattat varken storheten i skärgården och som följd då såklart inte förstått vad det är som behövs utvecklas, nu fattar jag! Jag fattar verkligen! Det finns utvecklings potential i mängder! 

Fråga mig inte hur, men idag hamnade jag på ett armbrytarseminariun, jo, så att, så var det med det! Jag är oerhörd imponerad av alla som var med, starka människor.  Jag trodde jag var stark men idag fick jag äntligen bryta arm mot andra kvinnor oj jisses så starka de var, jag kommer känna detta i morgon, i muskler jag inte visste jag hade! 

Förra veckan kom och gick den också, i vanlig ordning är jag mest glad över att få ihop all familjelogistik! Nu tar vi nya tag för en ny vecka och ser vad den har för spännande att erbjuda. Självklart har jag en grundplan på allt som SKA hinnas med och en lista med sådant blir en bonus och sen finns det alltid det där lilla extra som kan bli det där glittret som strösslas över.  Glittret kan vara  det där lilla extra som får en dag att kännas lite extra i hjärtat eller magen på ett positivt sätt, ni vet när saker bara klaffar eller när det där oväntade händer. 

Det viktiga är att hålla tankarna positiva och vara mottaglig till det som kommer framför oss. Good things happen to those who dare! 

Dream, Dare and Do! 



Kommentarer

Populära inlägg