Jogga börjar bli farligt!

Jag vet att jag skrev/tänkte inför att jag skulle börja jobba att det är inte slut på att göra roliga saker, uppleva härlig och fina dagar tillsammans som skapar minnen, fast vi börjar jobba! Så viktigt att ta tillvara på alla dagar, inte leva för helger och lov. Det är lättare sagt än gjort när vardagen rullar på med jobb, skola, aktiviteter, träningar, inte mycket tid över här och där för att ta ut svängarna. Här kommer kanske en ålders grej, tant varning, men jag behöver inte längre ta ut svängarna! Jag njuter små saker, fina vardagar harmoniska tillfällen. I helgen har vi varit i skärgården, grillat, promenerat (det lilla jag kunde röra mig!) åkt båt. Vi har badat, eller nej, JAG har badat. Vi har besökt platser vi inte varit på tidigare, det är verkligen lyx, vardagslyx, att uppleva nya platser i ens närområde.


Fina Tärna

Här ska vi defintvt bryggsegla mer i framtiden! 

 I lördags var en ljuvlig höstdag, perfekt väder för en löptur. Ang träningen så har jag tagit en veckas ledigt från allt utom just joggingturer (helt still kan jag inte vara). Just i detta perfekta väder och morgonjogg vände min karma lite smått! Min vänstra fot vek sig eller på något sätt försvann under mig och fallet var ett faktum. Återigen ramlar jag, med hela min kroppsvikt rätt ner i marken!!! Är jag klumpig? Lyfter jag inte fötterna ordentligt? Är jag för svag i anklarna? Händer det något med min kropp, då detta börjar bli en vana? Borde jag sluta springa? Jag minns en gång i USA, när jag tog ett eget imitativ utanför mitt ordinarie träningsprogram och joggade en runda i Van Cortland Park. Där i parken mötte jag min Coach med medeldistans gänget. Min tränare undrade vad i hela friden jag gjorde!? Med glimten i ögat undrade han om jag inte kommit lite fel? 

Jag ska kanske hålla mig till gymmet och kastringen?  




Tredje gången jag stukar vänsterfot, skrapar högerben, vänster hand samt har sönder mina tights! Det där med tightsen är lite irriterande. Jag var så nöjd att jag hittat de där gröna fina långtightsen, ni vet när man fyndar i sin egen garderob, och så 20 minuter senare är de förstörda. 



Killarna trivs på havet också 

   

Kommentarer

Populära inlägg