Trött soldat

 Idag när jag kom hem ville Zeke inte göra något, inte heller spela fotboll (väldigt ovanligt) han ville att vi skulle titta på en film, jag behövde egentligen iväg och köpa hundmat och tandkräm, men nej Zeke ville verkligen inte iväg. Ibland behöver vi vila, både barn och vuxna och jag tänker det är viktigt att lita på de naturliga intuitionerna även för barn ibland. Och ja han var supernöjd med att titta på 1 och en ½ film innan han slocknade lätt kl 20:00. För oss är det viktigt att de minsta går och lägger sig rutinmässigt kl 20:00, främst för det är viktigt att de får den sömn de behöver då det i sin tur direkt påverkar morgonrutinen. Jag är som bekant annars ingen rutin människa, alls! Zeke behövde alltså bara få vara hemma och titta på en film med sin mamma nu på kvällen utan att jag gjorde något annat än bara var hos honom. Jag känner att jag kan släppa de stora barnen nästan helt just nu vad det gäller läggtider, Tindra är 15, hon sköter sig själv helt och hållet, Viking har inte visat tendenser på att ligga vaken hela natten, han går och lägger sig och somnar i bra tid, dock är han lika seg på morgonen oavsett. Jag kan fortfrande inte släppa hur lång och "vuxen" Viking blivit, inte ok på ett sätt känner jag, vad hände? var tog min bebis vägen? Han är längre än mig, snabbare än mig, snart starkare än mig och snart smartare än mig - underbart på ett sätt men åter igen var är min lilla Viking som jag kunde bära och som ville vara nära, nu ska jag vara glad om jag kan sno en kram lite då och då. 

Nu ska även jag sova, jag blir också otroligt mycket trevligare om jag får sova lite =)  

Kommentarer

Populära inlägg