May, Mayday, Maj, sköna maj!

Hur ljuvlig är inte Maj? (och ja jag kommer alltid att skriva månader med stor bokstav!) Bokskogen är ljusgrön, från en dag till en annan kan man ha korta tights, träna ute, doften av nyslaget gräs listan kan göras lång. 

Idag har jag joggat 9 km med Loke, han har vilat i en vecka då han fått ett sår på hornhinnan, och enbart beordrad koppel promenader och ögon droppar. Nu känns det mycket bättre, ögat ter sig som vanligt, han går fortfarande bara i koppel dock, men idag tog vi som sagt en längre tur. Vi ska på återbesök hos veterinärer i veckan. Andreas är på Fotbolls match med Zekes lag, Tindra och Viking är med som supportrar eller kanske materialare! Själv har jag förutom träningen, plockat, bakat, plockat, städat och fejat, ni vet sådant man gör inför kalas! Idag är det nämligen kalas på G, Tindra fyller 15 på Tisdag - jag ni läste rätt 15 år! Jisses hon var bara 6 år när jag och Andreas träffades och nu då 9 år äldre -OMG! innan jag han fylla 16 hade jag flyttat ihop med en kompis inför stundande gymnasiet, det vet jag att Tindra också fixar om det är det hon vill om ett år när det är dags. Nu kommer vi få ha henne hemma här en vecka då hon ska praktisera här kommande veckan, allt är alltså lite som det var innan denna veckan som kommer. Eller det är ju helt omöjligt,  i vår familj att något är som det brukar, ingen vecka är den andra lik, rutiner och struktur lyser med sin frånvaro, fast vi kan säga att vi har starka band, strategier och rutiner för att klara av den brist av rutiner som råder. hängde ni med på den!

Jag har alltstå städat, ändrat om och grejat, varför gör man det inför kalas, varför gör man/ jag inte det varje helg, kanske vore trevlig! Idag kan jag ha altan dörren öppen, nya utemöbler är inköpta och några blommor har blivit både inköpta om omplanterade, åter igen - sköna Maj! 


OIF - laget i Zekes hjärta (& OIK såklart och OIBK) 

I övrigt är det som vanligt fullt ös, jag gick ur ytterligare en styrelse denna veckan, nu är det -4 styrelser och ett insynsråd mindre än föregående år, har jag mer tid nu då, tror Ni det på riktigt? Nej, det händer saker, barnens fritids sysselsättningar ökar, det finns också sådant som gör att vissa engagemang får för tillfället öka, detta för att en vän inte mår bra, inte alls bra just nu! Då är det bara att kavla upp och ställa upp!  

Nu kalas! 

  

Kommentarer

Populära inlägg