Något skaver!

Jag har just gått en ljuvlig kvällspromenad med Loke the dog, perfekt ljummet väder, härlig rosa solnedgång och utrensning av de sista jobbtankarna för denna dag. Lite snabba mail med de som jobbar kväll på Hotellet och taggar inför en ny dag i besöksnäringens tjänst i morgon. Det har förundrat mig hela mitt liv hur inrutade vi är till 4 veckor semester mitt under högsäsong. Varför ska vi vara lediga när vi har som mest att göra? det är för mig obegripligt att jag inte kan ta semester när jag vill, när det passar mig och min familj. Såklart är det numera styrt av skolan och inte arbetsgivaren. Självklart lever jag som jag lär och jobbar nu under högsäsong, vilket är allt annat än avkopplande och avstressande men det är också just varför jag jobbar med det jag gör. 250 pers om dagen som ska ha sina förväntningar uppfyllda, så klart är de lika olika som det är människor. Självklart kan man inte gör alla nöjda, men vi ska försöka och göra vårt yttersta! 

Det är få saker jag gillar så mycket som att få mina förväntningar överträffade. Jag har alltid dem högt ställda från början, vilket är både bra och dåligt, dåligt för att jag blir besviken ibland men desto bättre de gånger de blir överträffade.    

Ang rubriken att något skaver är det just en känsla jag har inombords och har haft ett bra tag, något skaver och gör att det var längesedan jag kände de där Oövervinnerliga känslor, vi vet de där "I am on top of the world" känslorna! Jag tror det handlar om att hitta lite Work/Live balans igen, balans i livet och att få komma igång och jobba på riktigt, samt få lite ro privat, lite mer familjeharmoni än vi haft hitintills. Eller finns det något som heter det änns? Jag vet att vi har det lugnare än många andra familjer men jag vill ändå hitta en bättre balans och dialog.    


Kommentarer

Populära inlägg