Mitt i Veckan

 Är Ni bra på att koppla av ? Det är inte jag, förutom när jag sover, sova är jag grymt bra på. Jag somnar lätt och sover minst mina 8h för att må som bäst. Jag har nu semester, 2 veckor, har haft 3 dagar det har inte gått en dag utan att jag läst mail, skickat mail eller drömt, funderat eller planerat jobb framöver i mitt huvud. Detta är inte unikt för den arbetsplats jag är på nu, det har alltid varit såhär, jag ser det som en av mina superstyrkor men har på äldre dagar också förstått att det är en nackdel såklart. Att få vara helt ledig ett tag tror jag är bra och nyttigt. 

Idag är det mitt i veckan, lill lördag, onsdag. mellan killen kom just hem till minsta sonens förtjusning, min också - pressen på mig att "leka" med minskar radikalt. Jag skäms inte för att jag inte är överförtjust i att leka, köra bilar, bygga lego, sparka boll, jag tittar gärna på och ser helst att de leker med varandra. 

Min stora kille är hos en kompis, det är något jag tjatar om, kanske för mycket, att det är viktigt att ha vänner, det betyder mer än man kan tro. När man är liten tänker man inte på vad det betyder mer än att det är kul för stunden, att ha något roligt att göra. När man blir äldre inser man hur många minnen det skapats med fina vänner, vilken trygghet vi gav varandra, jag hade inte upplevt häften av allt kul i mitt liv om jag inte haft de fina vännerna som varit med, vågat lika mycket, mer eller mindre. De som var mina närmsta vänner under min uppväxt finns inte kvar som det, tyvärr, de finns i periferin som jag för dem, varför blev det så? Det var jag som bytte ort och flyttade, där träffade jag nya vänner, de är inte heller mig när nu. Jag har en vän, min bästa vän, som jag känt i ca 25 år, hon hr hängt kvar, och vilka minnen vi har - jisses! Jag  älskar träffa nya personer, som kanske blir nya vänner, vänner att hänga med en onsdagskväll som denna. Nya Vänner att skapa nya minnen med men också nya vänner som gör varandra bra så vi även i fortsättningen vågar göra nya saker, drömma, driva eller bara prata skit! 

Idag hade det varit fint med en AW, lite sugen på det faktiskt- om någon har någon på G så kan ni bjuda in mig! 



Kanske blir det en Av på vår egen altan med min egen man ? 



Kommentarer

Populära inlägg