Vad gör jag om dagarna? 

Jag får många frågor om "vad gör du egentligen på ditt jobb", vi ser bara fina naturbilder & mat! ! Ja vad gör jag om dagarna, massor och ändå inte tillräckligt skulle jag vilja säga. Jag gör allt ifrån sälja fiskekort, måla väggar till att skriva affärsplan, budget och träffa riksdagen, politiker och kungen ibland (!) för att påverka till en modernare fiskeripolitik! Blev du klokare av det ? Troligtvis inte. 

Idag ser de flesta på ens flöde på instagram, FB, snap och sen drar man sin slutsats hur personens liv måste se ut! Jag omger mig med vackra vyer och god mat, tränar jämt,livet leker, hemmet städat och barnen glada - så ser mitt liv ut alltid - inga problem alls! Och ja ärligt talat så har jag ett "nice" liv men med egna problem, motgångar och motvind. Jag har inget nybyggt hus eller vacker herrgård, även jag har lån på banken, min bil är otvättad, ungarna bråkar ibland, jag är trött, tvätthögen växer, jag lagar tråkig mat i veckorna, stressar för att hinna med. Jag har för få vänner och inga hobbys, jag blir på split humör om jag inte tränar minst 3 ggr varje vecka- men allt detta tänker jag är helt normalt och ändå "lyxigt". 

Så vad gör jag på dagarna på jobbet ? Jag ska försöka skriva lite varje dag denna veckan, så kan ni följa en platschef på mörrums Kronolaxfiske - om ni vill! Det är ju förresten det fina i dagens samhälle, att det är valfritt vad du vill följa! Om du stör dig på mig eller mitt liv är det bara sluta läsa nu och avfölja direkt , så är problemet ur världen. 

Vi börjar nu! 

Idag söndagen den 22 sep. 

Steg upp kl 8, fick kaffe och macka av min man, Som sedan länge stigit upp med vår minsta son: Zeke 4 år. Gjorde mig i ordning och sa hej då till killarna kl 9 för att köra till jobbet. Var på jobbet 9:20 men ska inte öppna förren kl 10 så jag hade gott om tid. Jag råkade sätta på larmet! Just idag skulle jag jobba i receptionen, detta gör jag inte regelbundet men så fort de behöver så ställer jag upp. Sen gick dagen i ett, bokningar till boende, fiskekort, gäster som bara vill prata, förberedde en PP till tisdagens Rotary, bytte bilder på ett bildspel och lite tvätt på det. Kl 14:30 kom Andreas med Zeke och vi byttes av, han körde och jobbade och jag stängde kontoret/ receptionen kl 15:00.  

Vidare till En vän i Asarum på en kopp kaffe. Sen ett dipåstopp vid Ljus & Miljö i Asarum för i köp av en ute-lampkupa vilken åkt i marken tidigare. Hem, uppsättning av lampan, betala räkningar och slänga i en tvätt! 

Vidare ska vi nu köra och handla till tisdagens friidrottstävling, måste dock byta bil då jag inte får in något i min nya Mini Cooper. 

Kanske vi 


Kommentarer

Populära inlägg