Tisdag och hakan just ovan ytan! 

Klockan var ställd och pep 06:10, efter en natt med enbart ett uppvak av Zeke (får man ändå vara nöjd med!) En kvart senare var alla vakna. Är det något jag önskar mig så är det bättre och mindre stressiga mornar! Alla får bredda mackor, klär på sig eller får hjälp med det, toa bestyr, packa väskan och sen ska jag hinna kamma mig också innan det är dags att få in alla killarna i bilen, Tindra åker buss. Efter lite tjabb om vem som ska sitta var är det dags att köra! Dagis & fritids X 2 lämning. 

På jobbet 07:30, kaffe, läsa tidningen, kolla mailen och sen första mötet kl 08:30. Städade undan både på skrivbordet och mailen innan kl 11 då jag körde mot Best Western för att vara talare på Rotary. En liten manlig skara rotaryaner lyssnade när jag blarrade på. Några kommentarer chokade mig lite, dessa lägger jag i "bra att spara på" citat lådan för korkade fraser! 13:20 sätter jag mig i bilen och inser att jag har besök av Jan W om 10 minuter på laxenshus- tusan - plattan i mattan! (Jag kör aldrig för fort) 

Hämtade ungarna kl 15:30, sista telenätet 15:45 intogs i bilen. Landa hemma 16:20, laga mat, byta om, köpa det sista inför kvällens friidrotts tävling och vidare upp till Kyrkhult med hela klanen. 60 barn som tävlade, många föräldrar på plats. Som tur är kom min Pappa och kunde hjälpa mig med barnen. Det kör ihop sig ibland och ikväll skulle jag vara grill-& fika ansvarig samtidigt som 3 barns skulle tävla i 9 grenar, phu! 

I bilen på väg upp till Kyrkhult mådde jag inget visare, stressnivån var över öronen, andades tungt och hoppades på att jag skulle hålla mig på vägen med bilen och inte tuppa av eller något. Andas Ida, jag måste andas själv ibland! Jag tänkte på att jag behöver snart semester, semester från allt en vecka! Den här nya familjesituationen vi har tär på mig. Som vuxen ska man bara lösa allt, vilket jag gör - jag löser ta mig FXN allt. Men allt har ett pris - är det värt det ? Vet inte! Men ärligt ibland har man inget val, man tänker inte så mycket, man bara gör - för det är det som är vuxen livet, det finns inga genvägar eller exit utgångar - ” the only way is thru” 


Kommentarer

Populära inlägg