En heldag! 

Idag har vi haft julmarknad i Mörrum, nere vid oss utanför laxenshus och laxagården vädret var kanon, kallt och snö i luften, humöret på topp (hos de flesta) vi på Kronolaxfiske sålde inget utan hade fri entré till laxenshus och stog för faciliteterna o dess tillbehör, en fin samhällsservice skulle jag vilja säga, och det ställer vi / jag gärna upp med. 

Spännande inslag i dagens julmarknad tycker jag var Hivshu -en eskimå från Grönland som nu bor i Mörrum och en flugbindar expert Erik. Roligt med människor med andra kulturer och intressen. 


Själv hade jag inga special kunskaper att visa upp idag, såg mest till att alla hade vad de behövde, var social och minglade - jag vet :”tufft jobb”, men någon måste ju göra det! 


Jag måste få skryta lite: Andreas har haft alla barnen själv idag eftersom jag varit på marknaden hela dagen, inget konstigt med att han har hand om alla, han gör det betydligt bättre än mig, men när jag frågade vad de gjort så hade de: åkt skridskor, varit på barnens lekland, ätigt på mc Donalds och avslutningsvis varit på hockeymatch - behöver knappast nämna att det var nöjda och glada barn som jag mötte hemma. 

Nu är det två veckor kvar till jul, fullspäckad jobb vecka väntar med start i morgon sen har jag semester en vecka, eller det blir nästan en och en halv då juldagen och annandagen är röda dagar. 


Snart får jag känna mig som Stig-Helmer igen, skräck blandad förtjusning det där! 

Kommentarer

Populära inlägg