Det går upp och ner!


Vi är på semester, har ni hört så härligt! Vi är i stugan i Sälen. Jag gillar allt med skidsemester förutom den lilla detaljen att jag inte kan åka skidor! Jag försöker och jag lär mig lite för varje gång, men det går för sakta för min smak! Alltså jag lär mig för sakta, Farten av skidorna är på tok för hög. Jag kan faktiskt inte förstå att jag inte kan detta bättre!? Igår känndes det bra, idag känndes det som om jag var tillbaka på ruta ett och fick åka barnbacken hela förmiddagen! Men jag ska, SKA, känna mig säker på detta en vacker dag. Jag ska göra ett löfte till mig själv: innan jag är 40 ska jag behärska skidor så bra att de rödabackarna känns lika ok att åka som de gröna gör idag, blir lagom då är Zeke 7 år och åker garanterat från mig lika lätt som Viking gör idag! 



Den värsta prövningen på hela veckan är uthämtningen av utrustningen, 5 pers som ska prova, ställa in, otåliga barn, springer runt- mitt humör satts på prov och jag trodde undergången var nära och ja jag fick be personalen om ursäkt för mitt humör då jag råkade snäsa åt en i personalen. 
Som vanligt är jag imponerad av personalen på skidorter, de är alla väldigt serviceminded och vältränade på att le, hälsa och göra high-five åt alla barn, det krävs så lite för att göra något bra! 


Kommentarer

Populära inlägg