Skärpning kvinnor ! 

Jag är lite uppgiven!

 Jag är Uppgiven för att saker jag slåss och brinner för ibland känns meningslöst! Jag är uppfostrade med att det inte är skillnad på killar och tjejer, jag är uppfostrad med att jag kan bli precis vad jag vill, det är bara jag som kan styra. Det blev en krock för mig när jag kom till USA och tjejer på min skola bokstavligen sa att deras framtids visioner var att gifta sig och bli försörjd, say what?!?! Jag flyttade hemifrån när jag var 16 precis som min bror, inga konstigheter där, åter igen när jag kom till USA skulle vi helt plötsligt bo på en tjej korridor, de är lite efter där! 

Jag klarar mig själv och måste ha den tryggheten i mitt liv att jag kan stå på egna ben "no matter what". Att jag ska ha lika lön och bli behandlad på samma vilkor som motsatta könet är självklart i min värld, Jag har passerat den frågan för längesedan. 

Många kvinnor hjälper inte till med denna synen dock! När jag möter kvinnor som måste ringa en man för att tanka en bil eller byta en lampa, möblera en lokal, använda ett verktyg blir jag tokig! Dessvärre har jag på flera arbetsplatser mött detta, kan tjejer inte ta i ? Kan vi inte bli svettiga ? Kan vi inte försöka??? 

Hjälp till vet jag! Eller strunt samma, gör som ni vill men kom inte o gnäll sen när ni tycker saker är orättvisa eller ojämställda. Alla kan inte allt men det har inte med kön att göra utan att vi kan olika saker. 

Jag försöker! 

Kommentarer

Populära inlägg