Marieberg 

Fotbollscup med OIFs duktiga tjejer fick inleda denna söndag, sol och trevligt folk! fattar inte varför de måste börja så tidigt dock, vad hände med sovmorgon på helgen? 

Zeke sov i sin säng hela natten, vet inte när det hände senast, värt att fira, vi firar för lite, Men vad gör man egentligen när man firar ? Dricker skumpa äter tårta är ju klassiska belönings saker men jag tror på att det måste finnas annat än socker och alkohol som belöningssystem. Hade jag varit ekonomisk oberoende kanske en resa, en bil eller någon fanzy märkesväska hade varit "fira objekt"?. Nu är jag både blygsam och född i Småland så storslagna upplevelser och dyra väskor avböjes vänligen men bestämt, sinnesro och gott umgänge räcker fint för mig. 

Idag besökte jag Svängstadagen för första gången någonsin, jag var där för att lyssna på Uniper och deras föreläsning om hur våra företag tillsammans ska riva ut kraftverket i Marieberg, spännande! Ja sådant pysslar vi med om dagar, river ut kraftverk och lite smått och gått (OBS ironi) 


Kommentarer

Populära inlägg